10 darbi, ko var veikt no mājām jebkur pasaulē
Cik vēlies aizņemties?
3000
Kad plāno atdot?
120 mēn.

89.91 €/mēn.

Ikmēneša
maksājums

Kredīts Tev

Latkredits Blogs

Jaunumi finanšu nozarē, mūsu pakalpojumi un ikdienas padomi darbībās ar finansēm

Atgriezties uz sākumu
Padomi 03.05.2024

10 darbi, ko var veikt no mājām jebkur pasaulē

Pēdējos gados strauji pieaugusi interese par darbu no mājām, un ne velti, jo šāda iespēja patiesi sniedz dažādas priekšrocības – iespēju patstāvīgi plānot savu laiku, iespēju strādāt sev ērtos apstākļos, nav nepieciešams tērēties uz transportu, lai nokļūtu darba vietā u.c. Eksperti uzskata, ka nākotnē darbu no mājām veiks arvien vairāk cilvēku, jo pierādījies, ka tas sniedz dažādas priekšrocības arī darba devējiem, tomēr darba pienākumu specifikas dēļ ne visi profesiju pārstāvji var strādāt no mājām. 

Ja arī Tu vēlies izbaudīt priekšrocības, ko sniedz darbs no mājām, tad apsver domu sākt darboties kādā no šajā rakstā apkopotajām profesijām. Esam apkopojuši 10 labākos darbus, ko var veikt no jebkuras vietas pasaulē.

1. Frīlansera pakalpojumi

Frīlanseris ir cilvēks, kas piedāvā iegādāties savas preces/pakalpojumus dažādiem darba devējiem un pasūtītājiem, nepiesaistot sevi vienai darba vietai – to dēvē arī par pašnodarbinātu personu. Latvijā pastāv vēsturisks uzskats, ka vairumā gadījumu frīlanseri ir tieši mākslinieki, bet mūsdienās tie ir arī programmētāji, tulki, fotogrāfi, tekstu autori u.c. Apdomā – varbūt Tev ir kāds hobijs, kuru var pārvērst ienākumos? Lai kļūtu par frīlanseri, nepieciešamās zināšanas un prasmes varat iegūt/uzlabot dažādos kursos, atkarībā no izvēlētās darbības jomas. Savukārt, lai iegūtu klientus, nepieciešams regulāri sekot līdzi sociālo tīklu publikācijām, kā arī izvietot savu preču/pakalpojumu piedāvājumus. Pāris populāras platformas frīlanseriem: Upwork, GetaPro, Fiverr, Toptal, BloggingPro.

Jāņem vērā un jāatceras, ka frīlanseris pats ir atbildīgs par to, lai darbs ir veikts saskaņā ar likumdošanu - tas nozīmē, ka jāreģistrējas kā saimnieciskās darbības veicējam un, atkarībā no izvēlētās saimnieciskās darbības formas, jākārto grāmatvedība un jāmaksā attiecīgie nodokļi. Ja esi nolēmis reģistrēt, piemēram, mikrouzņēmumu, tad būs jāmaksā mikrouzņēmumu nodoklis. Šī iemesla dēļ ikvienam frīlanserim būtu jāzina arī ekonomikas aktualitātes, piemēram, to, kāda ir minimālā alga Latvijā, kāds ir neapliekamais minimums u.c. 

2. Tulks

Tulks ir cilvēks, kas tulko no vienas valodes citā dažādus tekstus: lietišķos tekstus, lietišķo korespondenci, iestāžu dokumentāciju, televīzijas pārraides, preču aprakstus, lietošanas instrukcijas u.c. Lai kļūtu par tulku, nepieciešamas padziļinātas valodas zināšanas - gan rakstiski, gan mutiski. Tāpat nepieciešamas valodai atbilstošās kultūras zināšanas. Profesionāls tulks ir tulks, kas sarežģītus tekstus prot pārvērst vienkāršos un visiem saprotamos tekstos. 

Daudzi darba devēji atzinīgi vērtē valodas grādu, sertifikātu tulkošanas jomā un zīmju valodas prasmes. Tā kā mūsdienās tulki darbojas ar dažādām tehnoloģijām un programmatūrām, lai kļūtu par tulku, vajadzētu apgūt arī šādas zināšanas un prasmes. 

3. Tiešsaistes apmācības

Ja Tev ir padziļinātas zināšanas un/vai prasmes kādā konkrētā jomā, apdomā - varbūt var pasniegt tiešsaistes apmācības? Šobrīd tiešsaistes apmācības ir ļoti populārs darbības virziens, kā rezultātā var būt sarežģīti ''izlauzties'', tādēļ, uzsākot darbu pie savām tiešsaistes apmācībām, vispirms atbildiet uz sekojošu jautājumu - ar ko šīs apmācības atšķirsies no citām tiešsaistē pieejamajām apmācībām?

Atkarībā no jomas, lai pasniegtu tiešsaistes apmācības, var būt nepieciešams saņemt dažādas atļaujas, tādēļ rupīgi izpētiet visu ar to saistīto informāciju! Lai iegūtu klientus, nepieciešams izvietot reklāmu, piemēram, dažādos sociālajos tīklos. Savukārt pašas apmācības varat rīkot tādās saziņas platformās kā Zoom un MS Teams.

4. Digitālā mārketinga speciālists

Digitālā mārketinga speciālists ir cilvēks, kas veido un uztur attiecības ar klientiem, izmantojot dažādas tiešsaistes platformas - galvenokārt rūpējas par to, lai ar tiešsaistes platformu palīdzību veicinātu atpazīstamību, piesaistītu klientus un veiksmīgi tiem pārdotu preci/pakalpojumu. Digitālā mārketinga speciālistam ir jāprot palielināt platformas lietotāju plūsmu, veicināt pārdošanu, sagatavot digitālā mārketinga stratēģisko plānu, veikt konkurentu analīzi, darboties ar dažādām tehnoloģijām un programmatūrām u.c. 

Lai kļūtu par digitālā mārketinga speciālistu, pirmkārt, nepieciešama interese šajā jomā, jo tā nepārtraukti mainās un attīstās. Otrkārt, nepieciešams izvēlēties apakšnozari - sociālie tīkli, e-pasts un/vai cita platforma. Tāpat, protams, nepiešama atbilstoša akadēmiskā un/vai kursu izglītība, bet, tā kā tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, digitālā mārketinga speciālistam vajadzētu nepārtraukti uzlabot savas zināšanas/prasmes. 

5. IT konsultants

IT konsultants ir cilvēks, kas sniedz konsultācijas attiecībā uz tehnoloģiskām problēmām/iespējām. Lai kļūtu par IT konsultantu, nepieciešamas padziļinātas zināšanas IT jomā, svešvalodu (galvenokārt angļu valodas) tehniskās zināšanas, kā arī komunikācijas prasmes, lai varētu sarežģītus tehniskos procesus izskaidrot vienkārši. 

IT konsultantam nav obligāti nepieciešama akadēmiskā izglītība, daudzos gadījumos jāpiemīt patiesai interesei un padziļinātām zināšanām par IT pasauli, tomēr var būt nepieciešami attiecīgie kursi, lai saņemtu sertifikātu. Tā kā tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, IT konsultantam vajadzētu nepārtraukti uzlabot savas zināšanas/prasmes. 

6. Grafiskais dizaineris

Grafiskais dizaineris ir cilvēks, kas nodarbojas ar vizuālo komunikāciju - veido dažādus vizuālos materiālus, kā plakāti, logo, žurnāli, mājaslapas, ielūgumi, e-pasti u.c. Lai kļūtu par grafisko dizaineri, jābūt radošam, nepieciešamas padziļinātas grafiskās mākslas zināšanas, mārketinga zināšanas, kā arī jāprot darboties ar dažādām tehnoloģijām un programmatūrām.

Lai kļūtu par grafisko dizaineri, sākumā nepieciešams izveidot savu portfolio, jo klienti, visticamāk, vēlēsies apskatīt iepriekšējo darbu piemērus. Ja nav pieredzes, var izveidot improvizētus piemērus, lai parādītu savu darba stilu un ''rokrakstu''. Lai kļūtu par grafisko dizaineri, nav obligāti nepieciešama akadēmiskā izglītība, tomēr var būt noderīgi grafikas dizaina kursi un sertifikāti, kas apliecina zināšanas/prasmes darboties ar dažādām grafiskā dizaina programmatūrām. Lai iegūtu klientus, nepieciešams izvietot reklāmu, piemēram, dažādos sociālajos tīklos. 

7. Sociālo mediju speciālists 

Sociālo mediju speciālists ir cilvēks, kas nodarbojas ar sociālo mediju vadību - galvenokārt rūpējas par to, lai uzturētu attiecības jeb komunicētu ar klientiem. Sociālo mediju speciālistam ir jāprot nodot ziņas atbilstoši auditorijai, darboties dažādos sociālajos medijos un programmatūrās un sadarboties ar grafiskajiem dizaineriem, digitālā mārketinga speciālistiem un citiem nozares speciālistiem, lai nonāktu pie labākā iespējamā rezultāta.

Lai kļūtu par sociālo mediju speciālistu, nepieciešamas ļoti labas valodas zināšanas gan rakstiski, gan mutiski, jābūt radošam, jāzina sociālo mediju aktuālās tendences, kā arī jaunākās tehnoloģijas. Tāpat, protams, nepiešama atbilstoša akadēmiskā un/vai kursu izglītība, bet, tā kā sociālie mediji attīstās ļoti strauji, parādās arvien jaunas funkcijas un platformas, sociālo mediju speciālistam vajadzētu nepārtraukti uzlabot savas zināšanas/prasmes.

8. Virtuālais asistents

Virtuālais asistents ir cilvēks, kas tiešsaistē atbild uz klientu jautājumiem, kuri tiek uzdoti sakarā ar platformā piedāvāto preci/pakalpojumu. Tāpat virtuālais asistents ir cilvēks, kurš palīdz organizēt tikšanās un komandējumus, atbild uz ienākošajiem zvaniem/sms un veic izejošos zvanus/sms, menedžē e-pasta sarakstes u.tml.

Lai kļūtu par virtuālo asistentu, jābūt atvērtam un komunikablam, nepieciešamas ļoti labas valodas zināšanas gan rakstiski, gan mutiski, jāpārzina jaunākās tehnoloģijas un dažādas programmatūras un jāprot ātri risināt dažādas situācijas un pielāgoties tām. Nav obligāti nepieciešama akadēmiskā izglītība, daudzos gadījumos virtuālajam asistentam jāpiemīt patiesai interesei un vēlmei apgūt saistītos tematus/pienākumus. Tā kā tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, virtuālajam asistentam vajadzētu nepārtraukti uzlabot savas zināšanas/prasmes.

9. Blogeris / satura radītājs

Blogeris/satura radītājs ir cilvēks, kas rada saturu sociālajiem tīkliem un citām tiešsaistes platformām - fotogrāfijas, attēlus, video u.c. vizuālos un tekstuālos materiālus. Lai kļūtu par blogeri/satura radītāju, sākumā jāapdomā konkrēta joma, kurā varētu darboties. Varbūt ir kāds hobijs, kas varētu būt aktuāls temats arī citiem, piemēram, ceļošana, kulinārija, finanšu pārvaldība, sociālo tīklu pārvaldība? Savukārt, lai piesaistītu auditoriju, jāizvērtē, kas varētu būt radītā satura mērķauditorija un ar ko blogs/saturs atšķirsies no pārējā tiešsaistē pieejamā satura par tādu pašu jomu. Jāņem vērā, ka blogeris/satura radītājs galvenokārt sniedz lasītājiem vērtīgu informāciju nevis reklamē preces/pakalpojumus. 

Lai kļūtu par blogeri/satura radītāju, nepieciešamas ļoti labas valodas zināšanas gan rakstiski, gan mutiski, jābūt radošam, jāzina satura radīšanas aktuālās tendences, kā arī jaunākās tehnoloģijas. Blogerim/satura radītājam nav obligāti nepieciešama akadēmiskā izglītība, daudzos gadījumos jāpiemīt patiesai interesei un padziļinātām zināšanām par satura radīšanu. Tā kā sociālāie tīkli un citas tiešsaistes platformas attīstās ļoti strauji, blogerim/satura radītājam vajadzētu nepārtraukti uzlabot savas zināšanas/prasmes. Lai piesaistītu auditoriju, saturs jārada regulāri, kā arī jāizvieto sava satura reklāmu, piemēram, dažādos sociālajos tīklos. 

10. Projekta vadītājs

Projekta vadītājs ir cilvēks, kas nodarbojas ar projektu vadību no A līdz Z - menedžē darba uzdevumus starp projektu komandas dalībniekiem, izstrādā pienākumu un atbildību shēmu, kā arī nosaka, kāda būs informācijas un dokumentu aprites kārtība. Lai kļūtu par projekta vadītāju, nepieciešamas ļoti labas valodas zināšanas gan rakstiski, gan mutiski, līderības, organizācijas un analītikas prasmes, ar stratēģisku domāšanu, jābūt komunikablam un atvērtam, jāprot darboties ar dažādām tehnoloģijām un programmatūrām, kā arī efektīvi strādāt komandā. 

Protams, projekta vadītājam nepiešama atbilstoša akadēmiskā un/vai kursu izglītība, bet, tā kā projekta vadības metodes ir daudz un dažādas, turklāt šī joma regulāri attīstās, projekta vadītājam vajadzētu nepārtraukti uzlabot savas zināšanas/prasmes. Jāņem vērā, ka šobrīd projekta vadītāji lielākoties strādā attālināti, tādēļ ir jāprot pielāgoties dažādām situācijām un vadīt komandu, neatkarīgi no apkārtējās vides - tas var prasīt projekta vadītājam apgūt jaunas pieejas un prasmes.

 

Darbs no mājām un iepriekš minētās profesijas sniedz brīvību, bet tajā pašā laikā arī lielu atbildību, jo, lai spētu patstāvīgi saplānot savu laiku un darbus, ir jābūt ļoti disciplinētam. Tāpat, lai varētu strādāt no mājām kādā no iepriekš minētajām profesijām, nepieciešams iegūt izglītību/uzlabot esošās zināšanas un prasmes konkrētajā jomā. 

Izmēģini savus spēkus kādā no iepriekš minētajām profesijām! Nav noslēpums, ka izglītība var prasīt pamatīgu finansiālu ieguldījumu, bet vēlāk tā var vainagoties panākumiem un atmaksāties vairākkārt, tādēļ, ja šobrīd nepiemīt nepieciešamās zināšanas un prasmes, bet tāpat nav pieejami arī brīvi līdzekļi, lai tās iegūtu, apdomājiet tādu iespēju kā aizdevums izglītībai no Latkredits.lv. Pie mums pieejams arī kredīts uzņēmumiem un citiem svarīgiem mērķiem, tomēr atgādinām, ka ikviens aizdevums ir nopietnas saistības, tādēļ sākumā rūpīgi apdomājiet savas iespējas to godprātīgi atmaksāt!

Atgriezties uz sākumu